وکیل جرایم پزشکی در مشهد

واریز کردن اشتباهی پول به حساب دیگری

واریز کردن اشتباهی پول به حساب دیگری

واریز و پس گرفتن در این خصوص

آیا امکان واریز اشتباه وجود دارد؟ در صورت واریز اشتباه چه باید کرد؟ مهمترین راه مقابله با این مورد چیست؟ چگونه می توانید در اقدام برای گرفتن پول در واریز اشتباه، اشتباه کنید؟ آیا راه قابل قبولی برای بازگرداندن مبلغ نادرست وجود دارد؟ نقش وکیل در دادگاه  برای ایمن مورد چیست؟ این تخلف در کدام بخش از قانون برسی  شده است؟ کدام مرجع قضایی صلاحیت رسیدگی به پرداخت های غیرقانونی را دارد؟ برای تأیید اینکه پرداخت نادرستی انجام داده اید، چه فرآیندی وجود دارد؟ آیا می توان از رسیدهای خودپرداز برای واریز پول استفاده کرد؟
واریز کردن  اشتباهی یکی از رایج ترین اشتباهاتی است که امروزه مردم مرتکب می شوند. در واقع، ما چندین بار در روز وجوه را از طریق تلفن همراه، دستگاه های خودپرداز یا عابر بانک منتقل می کنیم. در عین حال، به دلیل طولانی بودن و پیچیدگی شماره حساب یا شماره کارت بانکی، ممکن است خطاهایی نیز رخ دهد. اگرچه نام گیرنده قبل از انتقال مالی نمایش داده می شود، اما واریز پول به اشتباه یکی از رایج ترین اشتباهات مالی افراد است. حال سوال این است: در چنین شرایطی چه باید بکنیم؟ در واقع آیا راه قضایی و قانونی برای استرداد وجه اشتباه واریز شده وجود دارد؟ یک وکیل بانکی به خوبی می تواند به این سوال پاسخ دهد و شما را در این مسیر راهنمایی کند.

آیا به اشتباه پول واریز کرده اید ؟اولین قدم مراجعه به بانک است
واریز پول به اشتباه یک اتفاق نامطلوب است. بنابراین لازم نیست در گام اول از دادگاه و نیروی انتظامی گذشت. در واقع، اولین کاری که باید انجام دهید این است که به بانکی بروید که می خواهید در مورد مشکل اشتباه با آنها صحبت کنید. در این صورت معمولا بانک با شما تماس می گیرد و شماره گیرنده یا اطلاعات تماس را در اختیار شما قرار می دهد.
در واقع طبق قانون مربوطه، بانک ها به دلیل حفظ اطلاعات مشتریان خود این اختیار و حق را دارند که از ارائه اطلاعات تماس شما خودداری کنند. در این صورت می توانید از بانک و کارمندانش بخواهید که با او تماس بگیرند و از او بخواهند که پول دریافتی خود را پس دهد. در بسیاری از موارد، یک نفر این کار را می کند و داستان به پایان می رسد.
اما سوال اصلی در اینجا این است که اگر فردی که پول را به اشتباه دریافت کرده نمی خواهد پول را پس دهد یا چنین اتفاقی را انکار می کند، پس راه حل چیست؟ به عبارت ساده، اگر مالک یا بانک نتواند فرد را متقاعد به بازگرداندن پول کند، چه راه حلی برای بازپس گیری پول هایی که به اشتباه سپرده شده است وجود دارد؟ خبر خوب این است که قانون گذار راه های قضایی و قانونی برای پس گرفتن اشتباهی  در خصوص واریزی  موضوع مورد بحث را در نظر گرفته است. با کمک وکیل می توانید از این مسیر استفاده کنید و وجه مورد نظر خود را پس بگیرید.

اما مسیر قضایی چگونه است؟

میتوان گفت در خصوص پس گرفتن واریزی اشتباه به صورت مستقیم و مشخص مطلبی در قانون ذکر نشده است  اما طبق ماده 301 قانون مدنی که بیان میدارد:

کسی که عمداً یا اشتباهاً چیزی را که مستحق نبوده است دریافت کند ملزم است آن را به مالک تسلیم کند

میتواند به استناد این ماده از فردی که به اشتباه به حسابش پول واریز شده است مبلغ مورد نظر را باز پس گرفت.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4004 602 0915